torsdag 1 oktober 2009

Är det bara jag?

Som känner att jag behöver lite extra bekräftelse ju längre in i förhållandet man går? Jag blir seriöst mer osäker om jag inte får ordentligt med bekräftelse. För att verkligen få det bekräftat att det verkligen ÄR VI TVÅ.
Jag menar, vi har varit tillsammans i över två år nu. Högsäsongen (han bor på jobbet) närmar sig med stormsteg, vi tränar båda två, kommer hem sent, äter middag, glor på tv eller sitter vid datorn och gör fan inte mycket mer än så. Det tycker jag är skittrist men just nu orkar man inte så mycket mer när man samtidigt jobbar lite halvhårt + att man har en kommande helg som man ska jobba.

"Jag älskar dig" som Björn säger räcker inte riktigt till just nu. Jag vill att han ska visa det mer. Och inte sätta sig vid tv:n och vara tyst. Jag vill att han ska prata mer med mig.. Visa mer intresse för mig. Att han visar ett engagemang för OSS. Förhållanden måste man jobba på.. Dom flyter inte alltid på som man skulle kunna önska sig. Och självklart skulle jag vilja att han kunde va lite romantisk och kanske köpa hem blommor eller nåt nån dag? Eller kanske se till att middagen är klar nån dag när man kommer hem. Det förstnämnda vill jag ju inte tjata om, det ska komma spontant, det andra kan vi ju bara glömma med tanke på att han alltid kommer hem senare än mig.
Fan, det är mycket man vill. Och mycket man inte kan få.

Jag har så mycket som jag vill ge, Men du vill inte ta emot,
Jag har så mycket som jag vill säga, Men du vill inte höra,
Jag har så mycket som jag vill visa, Men du vill inte se,
Jag har så mycket som jag vill göra, Men du vill inte vara med,
Jag har så mycket att älska, Men det kan du ej förstå…
Dikten är skriven utav Fredrik Westher

2 kommentarer:

Camilla sa...

Fast det blir väl lätt så där när man har hängt ihop ett tag, att man inte uppvaktar varandra som man gjorde i början av förhållandet. Lite trist faktiskt...

Friskriven sa...

Jag blir tvärtom. Och funderar man närmre på det känns det trist, så jag skiter i att fundera på det :-)

Nä, men jag vet inte - hur visar man mer? Jag är nog dålig på det som flickvän. Tro isf att P är bättre på det i vårat fall. Han har svårt för att tala i ord utan handlar i gärningar ist, vilket - gäääärna för mig. Är det DET du menar? Typ bjuda på mat, överraska med vin/bio/ost etc? Känns som att alla vill att ens partner skall komma med stora överraskningar för att visa vilket jag kan tycka kännas påtvingat. Det är så svårt om man inte är så själv, överraskningsmänniska. Jag vet inte hur man överraskar. Usch, ju mer jag tänker på det nu inser jag att jag måste försöka bekräfta P lite mera. Jag var ett monster i helgen...

Rörigt inlägg - jag har feber och svamlar.