måndag 12 oktober 2009

Nähäpp (jävla skitaffär)..

Då har jag varit till stan. Det blev en riktig snabbis. Klev in på Buttericks och sa att jag behövde byta dräkten då den va för stor och att huvudbonaden fattades. "Vi har inget öppet köp eller bytesrätt" sa hon med otrevlig röst, inte ens ett "hej" fick man (inte service-minded nånstans den kärringen)..
Jahapp, kul jul. Huvudbonaden fick jag. Dräkten måste jag på nåt sätt försöka sy in... :/
Hade verkligen lust att smyga iväg in i det där hörnet där dräkterna stod och byta ut min dräkt till en storlek mindre, men det vågade jag inte. Konstigt det där egentligen. Man ska behöva GISSA sig till vilken storlek som passar en (amerikanska storlekar). Tar man fel så får man leva med det. Pretty dåligt tycker jag.



Jag tycker iaf såhär. Står man i kassan så är man butikens ansikte utåt så att säga. Då tycker jag att man ska se glad och trevlig ut. Sånt påverkar iaf mig grymt mycket, på hur kassörskan/butiksbiträdet behandlar mig. Jag har jobbat i butik. Förvisso i några livsmedelsaffärer, och då såg jag alltid till att vara trevlig mot kunderna, det blev mycket roligare så. Till slut kände folk igen en och stannade till och med kvar en stund och pratade lite goja med en...

Igår när vi va och storhandlade så gjorde kassörskan det jag tycker är värst. Hon lade inget ömtåligt åt sidan utan lät bandet rulla, rulla och rulla. Man blir ju inte lite stressad då med att plocka ner allt i kassarna. En del saker kan ju förstöras oxå och det är ju lite segt. Det är typ det första man lär sig när man sitter i kassan *suck*.

1 kommentar:

Camilla sa...

En del passar helt enkelt inte för serviceyrket! Även om man har pms eller en dålig dag ska man bita ihop och vara trevlig. Jag har blivit utskälld av kunder (har dock inte jobbat i butik eller så) som har varit arga på själva företaget och inte på nåt just JAG har gjort. Man har fått bita sig i läppen och vara tillmötesgående och trevlig ändå!
Trist du inte fick byta den. Tur den är för stor och inte för liten iaf..men ändå, att få byta vore väl inte så svårt för dem kan man tycka.