måndag 19 oktober 2009

Bra OCH anus.

Vi börjar väl med det braiga dårå.
Jag har märkt nu under dom senaste två veckorna att jag stått väldigt still på vågen. Och det är jag väldigt nöjd med oxå. Veckorna innan dom här två veckorna har jag hållt på att räkna kalorier etc och åt knappt nåt gott. Tröttnade till slut på att hålla på med detta och började istället äta lite mer gott. Vafan, man måste ju leva.. Och en del av livet för mig är att äta god mat och annat gott. Och det räcker med att jag tränar tre dagar i veckan och ser till att jag har en dags vila mellan träningsdagarna.
Och en till braig sak är att vi nu fått en egen parkering med elstolpe, underbart inför vintern då man annars måste trängas jävligt mycket på 7-dygnsparkeringen. Yay!

Det dåliga då... Jo, det handlar om gårdagen. Att Björn har sin störiga spärr. Pga av att han aldrig varit med en tjej som inte knaprat preventivmedel så har han svårt med att behöva tänka på att komma utanför. Jag vet att han tycker om att tänka mer "inside the box" men vafan, man kan inte få allt. Jag vill jättegärna att han ser allt damm jag ser i lägenheten och stör sig lika mycket på det, men jag vet att det inte kommer att hända. Så jag undrar hur jag ska göra? Give me som råd. Ska jag sätta mig ner igen och prata med honom? Försökte häromdagen testa att när barnsnack kom på menyn säga att jag inte ville ha barn längre, men det funkade inte. Då vart han på ännu mer och undrade vad som va fel.... Eller ska det vara slutpratat om barn här hemma tills det verkligen är dags? Känns som att det första alternativet lockar mest, och minst.. Segt att prata med honom om nåt han tycker är jobbigt.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Att se damm har nog alla killar svårt med :-)

När det gäller att skaffa barn är det nog svårt att bestämma sig för killarna än vad det är för tjejerna. Handlar nog mest om rädsla. Men det brukar ge sig med tiden.