torsdag 22 oktober 2009

Grattis till Eritski och Nicklitzi!

Dom blev stolta föräldrar inatt till en liten flicka!!! Va skoj!
Läste hennes blogg igår om att hon hade fått lite förvärkar, men trodde inte det skulle gå så fort! Ungen va beräknad först om en vecka.. Men, hon hade brådis ut till världen! :)


Jag kan säga att jag är rätt glad för min egen del oxå.

Jag och Björn pratade lite igår. Eller ja, ganska mycket och redde ut saker och ting. Vi kom fram till att han får hjälpa till mer under lågsäsongen, jag sa det klart och tydligt att även fast man jobbar mycket så ursäktar det inte att ett hushåll faktiskt ändå finns kvar att städas. Pratade lite om hur mycket det faktiskt städas i en lägenhet. Han trodde att han hade dammsugit 10 ggr och jag 20 ggr, hehe, inte en chans. Dammsugning här hemma sker två ggr i veckan och han vart lite paff när han hörde det.

Att jag fortsätter hjälpa honom under högsäsongen med mat och städning (uppskattat) och att han ska visa mer uppskattningen..
Att han kan få bidra med lite pengar oxå... Och att han försöker ta undan efter sig så gott det går, men att han har lite svårt att tänka på morgnarna då han inte är morgonmänniska som jag.
För det är ju så, jag stöttar honom genom högsäsongen och försöker hjälpa honom så gott jag kan och avlasta honom med det som behövs göras hemma, för att han ska bli gladare när han kommer hem, och ja, för min skull oxå då jag inte vill bo i en lägenhet där en tornado svept förbi. Det sa faktiskt min chef när jag frågade honom om hur vissa män och städning fungerar. Han sa "vi är enkla varelser, säg till oss om när och hur det ska göras, var specifik, så blir det bra, dessutom är det bättre att lösa städningsproblem och sånt redan i början av förhållandet är tio år senare". Då vet jag, tack för det tipset!
Och tonight ska jag hem till Therese på lite dinner. Det ska bli NAJS.

3 kommentarer:

Jenni sa...

Vad skönt att ni har pratat ut och så och att han inser att han måste hjälpa till mer. Ingen relation funkar om man inte kommunicerar.

Sa ju att allt skulle lösa sig :)

Charlotte sa...

Bra att ni pratade ut om problemen. Allt blir så mycket lättare då.

Camilla sa...

Myspys med en liten bebis! Hoppas du får åka iväg och sniffa lite snart..bebisar luktar så gott!

Gött med det där samtalet ni hade förresten! Min karl är däremot omöjlig.."Ingen tvingar dig att städa heller" är hans kommentar när jag säger nåt. Man blir ju galen!