torsdag 8 oktober 2009

Ketchup!

I vissa aspekter har jag blivit som mamma. Du har väl nån gång sagt att du aldrig ska bli som nån av dina föräldrar när du varit arg på dom när du varit yngre? I know I've done that. Men hur man än gör så fastnar en del saker från föräldrarna i en själv. T ex hatar jag när det finns smulor på bordet efter att Björn gjort frukost... Han har nog fått höra en del tjat om detta. OM min mamma tjatade på mig om detta!! Men, nåt jag inte tjatar och skriker om, det är ketchup på mat. Mamma (och andra mammor) tyckte alltid att man förstörde maten när man hade på lite (mycket) ketchup. Men det tycker jag fortfarande inte, och har fortfarande ketchup på mina maträtter utan att få dåligt samvete.

Och Heinz regerar på den fronten!

5 kommentarer:

floosan sa...

haha känner igen det där, nu låter man som den tjatiga moran man aldrig skulle bli

Camilla sa...

Gud..ja..jag blir mer o mer som min mor, på gott och ont! Fast kanske inte så konstigt, man präglas nog rätt bra under uppväxten av sina föräldrar :)

Påminn mig om bilden bara, jag är så jäkla senil! På riktigt! Har teflonhjärna! :(

C sa...

Pst..jag dyker upp på tjejkvällen ;)

Charlotte sa...

Ketchup var det ja :-) Jag är ingen ketchupfantast. Men övriga familjen kan man säga är det.

Lik sina föräldrar? Ja, alla blir nog det på ett eller annat sätt även om man bestämt sig för att inte bli det :-)

KeennaS sa...

haha ja jag vet, man vill ju så gärna finnas där för alla,! Men de förstår ju inte när nog är nog. :-P Kram