onsdag 30 september 2009

Det börjar bli läge nu.

Att prata om hur våra (jag och min kollegas) ryggar mår. Igår va min kollega sjuk och han va borta även idag. Och det va pga av att han hade skitont i ryggen, jag kan oxå känna av ryggen men antagligen lite mindre då jag tränar, men det tar tydligen mer på ryggen än man tror..

Vi lyfter helt enkelt för ofta och en hel del. Och inte korrekt alla gånger heller, för att det helt enkelt inte går. 40 kg e fan inte lätt.
Så, nu börjar det bli dags att prata om detta på riktigt med hans mamma och pappa. Jag menar, jag tänker inte ha sönder min rygg när jag e 27 år. Och jag tror knappast dom vill det heller.

Nu ska jag slappa lite framför tv:n iaf. Har varit duktig och tränat idag oxå. Tufft var det dessutom!

1 kommentar:

Camilla sa...

Ja, var rädd om ryggen din! Är hemskt med trasig rygg (min går av ibland på mitten) :( Ni kan inte få nåt hjälpmedel att lyfta med?

Mmm, jo man kanske skulle låta det vara lite rörigt hemma och försöka att inte bli upprörd över det..men herregud, ska det vara så svårt att plocka undan efter sig? Jag brukar säga att jag bor med ett litet barn och en förvuxen tonåring!