måndag 14 september 2009

Helger förstör. Eller jag.


Eller ja, lite iaf.
Jag har så enkelt för att festa till det på helgerna.
Äta onyttigt och dricka. Sen känns det som att man förstört en hel veckas träning.
Det onyttiga jag åt i helgen e lite chips, ostpaj och massa cider på kräftskivan, dan efter åt jag en pizza. Slurp sa det bara. Jag vet inte men jag tycker inte det låter som så mycket onyttigheter..Ändå står jag på samma vikt som i början av förra veckan. *sucka*

Undrar vad det är som spökar? Äter jag för mycket gott? Tycker du att det låter som att jag ätit mycket onyttigt i helgen? Ligger liksom mellan 70-72 kg.
Börjar alltid på ca 71,6 kg (Måndagar) och i efter all träning den veckan ligger jag på 70,3 kg (Fredag).. Sen kommer helgen (och onyttigheterna) och på Måndag ligger på man 71.7 kg igen. Haha. Orättvist tycker jag. Jag vill inte vara den som aldrig får äta nåt gott. Men på vägen vill man ju gå ner något i vikt och inte behöva börja om från början på Måndagarna igen.

Ska jag vara riktigt duktig ska jag ju köra på Atkins/GI-metoden eller nåt liknande. Dvs knappt några kolhydrater men det är ju så satans tråkigt! Jag vägrar! Det får fan räcka med att jag e duktig och tar mig till gymmet och kör mina pass fyra dar i veckan.

Nu ska jag äta lite.... sen lunch. Vaknade sent idag. Man måste passa på när man är ledig :).

1 kommentar:

Camilla sa...

Låter ju inte som att du frossar alltför mkt, man måste ju få unna sig oxå emellanåt. Fast en pizza är kanske inte det bästa, hehe..men det är ju inget man äter varje helg. Knepigt, jag har inga bra råd att ge..har problem själv ;/