torsdag 17 september 2009

Konstig äcklig dröm.

Igår somnade jag nog redan vid halv nio. Var astrött och kände mig dessutom lite febrig.
Och självklart skulle jag drömma om äckliga saker.

Drömmen började med att jag bodde med några (har aning om vilka) människor i skogen. Jag och min "vän" var på väg till stugan och mitt i uppförsbacken kom en .. vargbjörn .. och attackerade oss. Jag bad vännen stå still så jag inte skulle skjuta denne men är jag skulle skjuta vargbjörnen kom det inte ut nåt skott (jag kunde tydligen inte läst instuktionerna på denna ordentligt)! Så det här djuret hann attackera min vän och precis efter bettet började mitt vapen (avancerat och "futuriskt") och jag lyckades skjuta besten. Men det var försent.. Inte nog med det, efter att besten hade dött och vännen var svårt skadad kom en sjukt giftig orm! Han attackera kompisen och slingrade sig in i kroppen. Helt jävla sjukt...! Och då dog självklart kompisen..
Inte nog med det. Den här ormen hade visst en minst lika giftig och äcklig vän, en spindel (vilket vi inte visste om). En riktig otäcking som va duktig på att gömma sig och när den väl attackera människa sprutade den ut nåt äckligt gift. Och inte i en liten mängd heller. Hela "familjen" körde iaf iväg från stugan med tanke på att det var för farligt att vara där och självklart liftade spindel med, på karossen.

Vi hann inte komma långt förrän folk stannade oss och sa att nåt konstigt hade hänt med deras kaninen. Vi gick in i fabriken och skulle kolla upp dessa kaniner men det gjorde vi aldrig. Istället koncentrerade vi oss på allt spindelnät som fanns överallt där. Så vi bara antog att det var en farlig spindel som gjort detta och till slut hittade vi den efter att vi letat ett tag. Rosa, stor och med långa ben attackerade den en person som kollade på den. Den hoppade i ansiktet på denne och sprutade sitt frätande gift i ansiktet på honom och han dog omedelbart. Plötsligt (skratta på du) kom Nicholas Cage (har ingen aning om varför just han) och tog spindeln (och fick oxå gift på sig) och sprang iväg. Iväg genom hela fabriken och in i en av två kassaskåp som tydligen va nån sorts teleportingkassaskåp. Och när han hoppade in där hamnade han i den andra och utan varken spindel eller gift. Det verkade ha försvunnit längst resan.

Aja, vad ska man dra för slutsatser av denna dröm då?.. Jag hatar spindlar, jag fungerar inte när inte är förberedd (hade ju inte hunnit (eller slarvläst) läsa instruktionerna på vapnet).
Och varför kan jag inte få komma ihåg bra drömmar för? Varför ska jag drömma om äckliga spindlar för *ryser*.
Kanske han ha med febern (om jag nu hade det inatt) eller att jag sov ensam inatt?

Nu ska jag iväg o jobbe. Ha en bra dag.

4 kommentarer:

Jenni sa...

Haha du har bra sjuka drömmar syrran :P Aja så går det när man har livlig fantasi :P

Hade du inte någon bra dröm för länge sen där Björn friade till dig eller nåt liknande??

Bruttski sa...

Haha, jag vet. Men vafan, önsketänkandet blir önskedrömmande. Men den drömmen va ju länge sen, kan jag inte få ha såna trevliga drömmar oftare?

Du då? Vad drömmer du om då?

Camilla sa...

Schysst dröm, haha! Kanske du ska skriva ner den o skicka till Hollywood för filmatisering? Låter som det kan bli en bra rulle med Cage i en biroll ;)

Jenni sa...

Haha precis..skicka dina drömmar till nån producent som kan göra film av dina drömmar :P

Kommer för det mesta inte ihåg mina drömmar..men kommer ihåg när jag var yngre så hade jag också drömmar om att någon försökte döda mig. Alla skräckfilmers fel tror jag :P