torsdag 3 november 2011

Som min dröm.

Jag har för mig att jag berättat om drömmen jag hade för nån månad sen som handlade om min brukare och nya assistenter.
Jag tror den kommer att slå in. Att min brukare faktiskt får två nya assistenter då inte bara verkar försvinna nu. Kollegan mår inge bra heller och är på väg bort..
Det känns jobbigt att lämna brukaren så.. otrygg.. Ingen gammal assistent som liksom "kan" honom och hans språk. För det där tar tid att lära sig. Det är inget jag eller nån annan kan lära upp den nya med utan det kommer med åren..
Huvva.. Inte nog med att man ska lämna brukaren i ett år med en assistent, utan två. Det känns fan inge bra.

Aja. Jag ska göra mitt bästa för att lära upp den nya så gott jag kan. Sen tänker jag fan hälsa på brukaren ofta.

Jobbigt, jobbigt, jobbigt.



2 kommentarer:

Therese sa...

Sv. Hmm, nja vet inte om det gör ondare av foglossningen för min del då, men däremot får jag ont i hela höftpartit bara jag ligger på sidan. Då värker det som tusan.
Något som kan hjälpa till är att ha en hårdare kudde mellan benen när man ligger på sidan, så man liksom öppnar upp bäckenet lite. Det kan jag tipsa om, värt att prova om du inte gjort det.

Therese sa...

Sv. Usch det lät inget vidare.. En gravidkudde då?