måndag 28 november 2011

Domen.



Då har vi lagat... menar, Philips airfryer har lagat mat åt oss ikväll, iaf delvis.
Det blev kycklingvingar och crosscuts till middag. Riktigt gott var det men jag vet inte om tiden stämde riktigt.
Det står på maskinen att kycklingklubbor ska ta mellan 15-22 minuter men nu var det ju så att dessa vingar var frysta innan...
Så det tog lite längre tid. Snarare 40 minuter. Men det tog ändå kortare tid än vad vi brukar ha vingarna i ugnen i vanliga fall så det är helt klart ett plus!
Och sen fegar jag en del då jag är gravid, det får inte synas nåt rött alls i köttet.
Så vi hann faktiskt aldrig äta middag tillsammans jag och Björn utan han va tvungen att dra till träningen för att hinna dit. Sen när han kommer hem får han äta vingarna istället.
Och det känns faktiskt som att det vart nyttigare, då kycklingarna inte badade i barbeque-såsen. Den rinner nu ner i "fatet" under, och ändå var det lika gott, om inte lite godare då det blev lite frasigare.
Så jag är riktigt nöjd med resultatet, får se vad sambon säger sen.

Inga kommentarer: