måndag 7 november 2011

Ny info.

Då har man varit hos barnmorskan idag. Björn lyckades följa med också, det blir lite roligare att gå tillsammans.
Jag fick reda på en del idag som jag inte visste om iaf.

Till att börja med att snuttiplutt redan ligger med huvudet nedåt (jag som var helt säker på att det var huvudet jag kände igår men det var nog rumpan dårå..). Men ligger inte hela vägen in mot bäckenet än och då behövde man tydligen inte oroa sig för tidigare förlossning.


Att den här nerven som jag tror ligger i kläm kanske har nåt med ryggen att göra (inte för att jag tycker att jag har särskilt ont i ryggen, bara på kvällarna när jag ligger i sängen och behöver vända mig).

Och att det är förvärkar jag känner och om dom blir värre så ska jag uppsöka en gynekolog eller ringa in till förlossningen då det kan vara så jag är lite öppen då, och det tråkigaste va då att man skulle bli sängliggandes då, det lät ju himla kul. Så jag hoppas att värkarna som kommer nån/några ggr per dag försvinner. Det är en som är på G just nu men håller på att försvinna känns det som.

Blodsockret låg på 5,4 och var jättebra.
Blodtrycket var 105/65. Superbra.
Järnvärdet låg på 129/131, perfa.
Sf-måttet låg på 32 cm, kurvan såg utmärkt ut.
Och snuttiplutts hjärtljud lät jättbra med!
Och vikten.. kollade vi aldrig då jag inte ville ställa mig på den...!

Undrar om snuttiplutt kommer vända sig eller om h*n kommer fortsätta ligga med huvudet nedåt. Fett oskönt var det iaf när hon kände på huvudet och hur den låg gentemot bäckenet!

Efter besöket åkte jag och Björn till Bilia och åt lunch där och sen åkte jag till BMW och skrev på papper om att airbagen på passagerarsidan ska stängas av, så snart är det klart! Riktigt skönt.

Inga kommentarer: