torsdag 12 juni 2014

This is how I roll.

My sover och jag sitter här och gottar i mig té och jordgubbar som höll på att bli dåliga, fick slänga flera ur tråget tyvärr, man måste vara snabb med att äta upp dem!

Jag ser på "This is how I roll" på Svtplay. Det handlar om en söt tjej som heter Nattis som gick i samma skola som min brukare. Det handlar om hennes liv helt enkelt och hur hon handskas med sitt handikapp i vardagen. Hon är som en helt vanlig tonåring förutom att hon sitter i rullstol och inte har ett "ordentligt" tal, bliss använder hon flitigt, vilket min brukare också använder.. när han känner fört..
Men men, det är väldigt kul att se en liten miniserie om henne och att andra får lite mer koll på folk som har handikapp, att de inte är "dumma i huvudet" som vissa tror...
Lillian, en vän till mig, jobbade med Natti för många år sen också, fast vi lärde inte känna varandra riktigt förrän efter att hon slutat (jag har alltid haft så stor koncentration på min brukare så jag knappt hunnit se mig om eller prata med några "kollegor" så att säga). Men, som sagt, mycket kul att se henne på tv :-).




Inga kommentarer: