torsdag 26 juni 2014

Svårt att planera.

Sitter här och funderar på hur vi ska göra i helgen. Vi ska ju som sagt åka till Kolmården men vilken dag passar bäst?!!? Det känns så osäkert med väderrapporterna, det ändras ju från dag till dag.. Ena dagen regnar det enligt de för att sedan helt plötsligt vara skinande sol.. GAH!
Vill ju kunna bestämma dag i dag, men måste nog nästan avvakta lite till... Enligt yr.no så blir det mulet båda dagarna, inte mig emot, så länge det inte regnar...  
Hotell bokat i Linköping nu (fanns inget ledigt i varken Norr- eller Nyköping), inte så långt ifrån ändå. Vilken skillnad det var på att få in spjälsäng till My in på rummet, det skiljde fan 700 kr! Hon sover ju inte i spjälsäng längre men hon sover ändå bättre i egen säng än mellan mig och Björn.. så vi tar nog helt enkelt med oss våran egna resesäng och klämmer in den nånstans i nåt hörn, sen återstår att se om My godkänner att sova i den, det vet man inte.

Ska hoppa in i duschen strax. Sen ska jag softa lite innan jag ska rulla iväg mot Kista för att träffa Martina. TREVLIGT!

Fick mig en trevlig överraskning när jag ställde mig på vågen i morse, fortfarande "bara" 13 kg + sen graviditeten. Minns inte hur mycket jag hade gått upp vid det här laget under förra graviditeten men totalt vart det 20 kg då, den siffran vill jag hålla mig en bit ifrån (det blev en del gotta då + att jag inte tränade då heller). I går tänkte jag till när sötsuget slog till dessutom. Istället för kakor och bullar så tog jag lite kvarg med banan och frysta hallon till. PERFEKT till téet.

Efter dagis i går så lekte vi doktor och patient, den här doktorn är lite smågalen med sprutan må jag säga, tur man inte har sprutskräck längre, tror jag fick mig en 10-15 stick, haha!
Gårdagskvällens gotta!

1 kommentar:

Therese sa...

Ja det var rätt surt faktiskt men "mitt" matställe hade öppen så fick kyckling med stekt potatis o bea. Gott! :)
Haha jag älskar fotbollen, men hade inte velat se den på finska haha. Finns det internet kan han ju alltid streama annars får han kolla
Ändå haha.
Hoppas ni får kul i Kolmården!! Kram