måndag 9 juni 2014

En del att göra.

Ser på lite LOST (sjätte och sista säsongen) just nu efter att ha ätit frukost, sen tänkte jag sätta igång och fixa lite här hemma..
Tvättdag i dag. En maskin är i gång och när den är klar får tvätten faktiskt hänga ute och torka. Sen tänkte jag stryka och hänga upp dem nya gardinerna i vardagsrummet som jag beställde från Ellos, därefter fixa lite i trädgården och eventuellt lite på kontoret..
Fixardag med andra ord.

Gårdagen var väldigt trevlig också. My lekte en liten stund med Nils på förmiddagen sen åkte vi till Kungens kurva där My fick sin sista dos av TBE-vaccinet (jätteduktig var hon) och jag en snabb liten shoppingrunda på Ikea. Hade gärna tagit vaccinet jag med men det får jag inte då jag är gravid. Får ta det efter förlossningen istället. Därefter åkte vi till Björns familj och hängde med dem resten av dagen. Det blev grillat till middag på kvällen och jag fick min efterlängtade potatissallad till. Riktigt fint väder den dagen också, det enda jag saknade var ett par shorts istället för dem varma jeansen jag hade tatt på mig..





Apropå fästingar, hittade självklart en på Mysan i morse. På axeln av alla ställen! Den hade sugit i sig lite blod men var inte så värst stor, och jag fick bort den utan problem. Fan va äckliga dem insekterna är!! Och till ingen nytta finns dem dessutom! Bara sjukdomar och elände! Nåja, får hålla lite extra koll runt såret i dag.

Dags att gå och tömma tvättmaskinen nu då den verkar vara klar.

1 kommentar:

Camilla sa...

Urk, fästingar, de suger verkligen i dubbel bemärkelse! Är glad så länge jag slipper se dem, brrr! Men låter som en fin dag i det stora hela :)

Har inte glömt listan du utmanade mig att göra, har påbörjat den och den ligger som utkast. TIllslut, tillslut.. ;) Att vara tvåbarnsförälder och köra ett träningsprogram tog betydligt mer av min tid än vad jag hade kunnat ana...