måndag 30 juni 2014

Gamla gubbar kan sina knep.

För en stund sen när jag gick hem efter att ha lämnat My på dagis så såg jag grannen stå och gunga på sina gamla Volvo. En granne som jag bara hälsar på i förbifarten.
Frågade om det gick bra varav han sa att liksom gamla gubbar så behöver även gamla bilar sig en putt för att vakna till. Han bad mig vänta och titta medan han om och om igen gick ut ur bilen, gungade på bilen i sidled, satte sig bakom förarsätet och försökte starta upp bilen. När han inte fick igång den efter några försök så erbjöd jag starthjälp, i fall han hade startkablar förstås, vilken han tackade ja till. Lämnade vagnen och hämtade bilnyckeln och på väg från huset så hör jag ett himla brummande, gubben hade fått igång sin bil, haha! Gamla gubbar kan sina knep, nu vet han i alla fall var jag bor om han skulle tänkas behöva hjälp nån annan gång. JAG LOVAR att det där inte hade gått att göra på en nyare bil.

Inga kommentarer: