lördag 21 juni 2014

Midsommardagen.

Fullt ös medvetslös. 
Oj vad vi flängt runt och haft oss i dag! Känner mig rätt slut just nu faktiskt.

Vi började dagen med att få lite sovmorgon, till halv åtta. Ruggigt skönt faktiskt. Därefter frukost och sen en dusch för min och Mysans del. Sen bestämde vi oss för att åka till Björns jobb för att kolla läget med takboxen till Dodgen, så att fästena gick att få på plats då det var lite bråk med dem när vi köpte bilen, och jo, det gick bra som tur var. Därefter skakade både jag och Björn på huvudet när vi blev påminda av takboxen igen.. den är svart men helt utnött i färgen så jag och My åkte till Biltema på andra sidan stan och köpte sprayfärg... och till våran besvikelse så var det FEL färg! POOOOP. Aja, det var bara att åka tillbaka igen för att få skiten överstökad, och bättre lycka den gången. Björn fick äran att spraya boxen då det luktade så himla mycket om sprayen och My sprang runt med pirran på jobbet. Även fast hon inte hade lyckats sova nåt så var hon på gott humör, antagligen då jag lyckats hålla ett jämnt och fint blodsocker på lillfisan genom dagen.

Medan färgen torkade åkte vi en sväng till Max för att få i oss lite sen lunch, och vet ni vad..? där träffade jag mitt gamla ex/vän som i dagsläget är bosatt i Australien! AV ALLA STÄLLEN så stötte vi på varandra där och då. Sånt tycker jag är så läskigt. Han är här i Sverige i några veckor och hälsar på familj och vänner, och vi har inte haft nån kontakt så, kanske bytt några ord via Fejjan fast vi hängde en hel del i tonåren (Therese, jag, Nina och Kim), lilla härliga gänget. Vi hade rätt kul må jag säga. Så det vore faktiskt väldigt kul att ses innan han åker hem igen!

Efter att vi vänt och sprayat takboxen lite mer så åkte jag och My hem till Jenni och Micke. Där busade vi runt i parken i nån timme, jag orkade inte springa så värst mycket, börjar fan bli rätt otymplig med magen och bäckenuppluckringen, så syrran och Micke fick röja lite extra med Mysan. Därefter beställde vi pizza till middag (oj så nyttig dag det var i dag gällande maten, NOT), och fika därefter. My röjde på men vart aldrig så där riktigt tvär eller sur trots att hon uppenbarligen var trött. Så det var väldigt skönt faktiskt.

My ligger i sängen och tokdäckade nog direkt tror jag, Björn ser på fotboll och äter chips med dip (jag tänker inte trycka i mig mer onyttigheter i kväll alltså, fått i mig på tok mycket mycket kalorier i dag!).
Egentiden ska vi ta tillvara på, känner med andra ord inte att jag behöver gå och lägga mig det första jag gör efter att My somnat, skönt!

Häv a grejt ivning! Här kommer lite pics från dagen.

Ni kan ju gissa hur mycket plats jag hade att ligga på i My's 90-säng....

Åk med syrran på linbanan som sög ordentligt, den stannade bara i mitten när man åkte, dock höll jag på att pissa på mig då jag skrattade så mycket för att syrran höll i linan för kung och fosterland då hon inte satt nå bra på den lilla "dynan", och i samma veva skulle man ju lyfta bort My i tokskrattet, hur enkelt var det?! HAHHAA!

Efter lek i parken blev det lite Aladdin för My's del och Wordfeud för Micke och mig.. lugnt och skönt en stund.
En liten selfie, ser dock ut som en blåval i den där klänningen, fast den är så fin.. mest nedtill dårå.
Sigge fick det lite extra bra, My kom fram med matskålen till han flera gånger, hehe. Nöjd tjej som fick träffa en av katterna i alla fall :-).


Inga kommentarer: