onsdag 25 juni 2014

Mysigt födelsedagsfirande.

Dagarna går i ett just nu känns det som.
Tidigt i morse vaknade jag av förvärkar som lugnade ner sig efter att jag gick ner till Mysan som vaknade upp lite ledsen för att sen somna om igen efter att ha fått napp och snuttis. Det gör liksom mensvärksont, lite ondare än så dessutom. Antagligen bara livmodern som övar upp sig inför förlossningen, hade dock hellre haft sammandragningar som inte gör ont.

Gårdagens firande av syrran vart trevlig. Micke hade bakat en supergod tårta och syrran fick några fina presenter. Av mamma fick hon en fin turkos lykta med ljus till och av mig och Micke fick hon en ryggborste vilket hon önskat sig + en presentförpackning från Kahls kaffe, i den fanns det en ordentlig take-away-cup, en påse KRAV-märkta kaffebönor, Piggelinté, utvalda praliner och en supergod chokladkaka som vunnit guld för några år sen (den ni). Hoppas syrran gillade presenterna! Efter att vi fikat och pratat lite så rullade vi vidare mot Willys och köpte hem ingredienser till en lasagne då syrran önskade sig det till middag. Björn hämtade My på dagis och lekte utomhus medan mamma, jag och Jenni gjorde i ordning maten, supergott vart det! Sen badade vi Mysan och därefter softade vi en stund innan jag körde hem syrran (mamma gick hem tidigare, jag dissade inte henne med andra ord). 29 år fyllde hon förresten, så nästa år blir det en ordentlig fest, hehe... ska försöka övertyga henne om en kryssning :-D.

SKITGOD tårta med nötcremesfluff, ni hör ju hur gott det är. Faktiskt bland dem godaste tårtorna jag smakat på!




Vad bjuder denna dag på då? Jo, jag tänkte ta en sväng till Ikea för att prova nån/några fåtöljer som vi ska ha in i barnrummet, måste ju kunna amma bebis på nåt bekvämt ställe sen. Syrran hakar förhoppningsvis med, lite roligare så, sen ska vi till nån Tele2 butik och kolla efter en ny mobiltelefon till syrran, den hon har nu är inte den roligaste alltså, och så himla liten så bilderna knappt syns. Så hon behöver en ny tycker jag, hehe.

Nu lite GOT.

Inga kommentarer: