måndag 9 juni 2014

Sovdags?

My ligger i sängen och jag har plockat undan efter middagen och sorterat lite tvätt. Sitter här i soffan och har bara väntat på att hon ska kliva upp ur sängen men det verkar tur nog inte ske i kväll.
Man blir rätt seg när man sätter sig här.. nästan så ögonlocken vill sluta sig. Men det får jag inte än. Måste ut och hämta den rena tvätten i tvättställningen och även sätta igång vattenspridaren så gräset får tillräckligt med vatten..

Ugnsfalukorv med ost, tomat och senap pour moi och med bara lite tomat till sambon.
Lite mysigare med lite mer blommor vid uteplatsen.
I morgon ska jag ta det lite lugnare. Mamma och syrran kommer hit vid 13 och hänger med mig ett tag. Ska bara åka till affären och köpa hem lite mat inför grillningen på kvällen, och eventuellt lite jordgubbar, sånt får jag äta med gott samvete då jag behöver en massa järn. Och gärna många jordgubbar om man ska lyssna på barnmorskans råd.

Tvätten var det ja... inte somna här...

Inga kommentarer: