onsdag 5 december 2012

Vetefan..

.. om vi vågat oss ut idag. Som det ser ut på Klart.se så slutar det inte snöa förrän sent på eftermiddagen. Och nu när jag såg gubben köra fram sin bil med 4-hjulsdrift med hur mycket snö som helst i fälgarna känns det så där att åka ut i snökaoset. Så jag ska messa syrran och hennes kille att vi stannar hemma idag. En inomhusdag, igen. Kul. Men jag vill fan inte köra i onödan i sånt här väder.
Gubben skottade dessutom fram vägen på gården men fortsätter det att snöa i den här takten så lär det se likadant ut ganska så fort igen.

Före och efter..


Fåglarna (läs; den smarta lilla talgoxen) har lärt sig att det finns mat att hämta vid fönstret, men det är lite läskigt när man kan se oss så nära, så dem är väldigt försiktiga.


Fler planer som inte blir av denna vecka. Imorrn kommer inte brorsan mamma på besök heller. Dem ska ner till Småland idag istället. Varför vet jag inte riktigt och orkade inte riktigt bry mig om att fråga heller.
Det blir ju hemmadag imorrn med då skorsternsreparatörerna kommer hit och lagar våran skorsten, hade ju varit väldigt trevligt med lite besök. Hemmavecka denna vecka typ. TRÅKIGT!! 

Känner mig allmänt bitter just nu. Ska inte ens gå in på skiten då det är en ganska liten grej, men i det långa loppet blir det tröttsamt.

Inga kommentarer: