söndag 30 december 2012

Gårdagen.

Det blev en jättetrevlig dag av gårdagen.
Vi åkte ut till Elgiganten, köpte kapslar till kaffemaskinen + vägghållare till.
Syrran och Micke likaså + vanlig kaffebryggare.
Sen tog vi en Donken innan vi släppte av Björn hemma då han skulle träna.


Därefter åkte vi hem till syrran och Micke. Shit vad vi körde deras kapselmaskin på högvarv, haha. Mysan gosade med den ena katten som vågade sig fram, måste säga att hon är väldigt duktig, klappar rätt snällt (har inte lärt sig stryka kattens päls än...) och sätter sig ner bredvid när jag säger till henne. 


Sen kom Björn och hämtade My då det var läggdags och jag stannade kvar och spelade lite brädspel med dem. Syrran och Micke hade en vän över också, Marcus, en riktigt trevlig prick. Och han tyckte My var så söt också (blir man lite extra stolt då utomstående säger det flera gånger?!).
Fick några "söta" bilder på henne också, hahahahahahahaha! Var så god. Garva läppen av er!

Puss på glaset på dörren.


Hon blev ju bara snyggare och snyggare....
Och sen tyckte jag hon såg ut som Voldemort från Harry Potter! Söt unge va??
 Rollis vågade sig fram också (efter att My och Marcus stack iväg, han trodde väl att det var fritt fram, haha), han som är ganska så blyg mot andra än syrran och Micke. Så det var ju väldans kul tycker jag!


Sen så pratade jag och Micke lite jobb, om schemat.. ska prata med arbetsledare om det, lägga fram det i alla fall. I nuläget jobbar vi antingen 7-17 eller 14-21 och en helg i månaden... Vi är förvisso lediga två Måndagar och en Fredag i månaden... Men det skulle kanske vara lite mer najs att vara ledig varje helg i månaden och jobba kortare pass på dagarna.. typ 7-15 istället, så orkar man ge mer dom dagarna. Och så är det till brukarens fördel om han vill hitta på nåt efter skolan på Måndagar och Fredagar. Så vi får se. Det är möte på Torsdag, då ska vi lägga detta som förslag. Förut har jag varit emot schemaändringar då detta schema passat utmärkt när jag haft bilen till jobbet. Men med tanke på att båda föräldrarna ska flytta från Tyresö till gröna linjen så behöver jag inte ta bilen.

Man får ju hoppas på att My får en bra dagisplats bara, så man inte behöver gå värsta omvägen för att lämna henne... ÅTERSTÅR ATT SE.

Nu lite frulle efter detta monster-(tolka det som ni vill)-inlägg.

Inga kommentarer: