söndag 2 december 2012

Björkved Stockholm.

Ja, just nu har jag kikat lite på vad björkved kostar i Sthlm...
Det kostar ca 1000 kr om man beställer 1 m3. Tror man kommer mycket billigare undan om man bor utanför hufvudstaden, men nu är det som det är. Funderar på att köpa 2 m3. Har två val. Och ved som jag tror är i bra skick. Och med tanke på att jag inte vet så mycket om ved så tänker jag köra med säkra kort, som säkerligen kostar lite mer. Har hittat Vedgubben och Vedkillen som leverantörer av björkved. Den förstnämnda verkar ha något bättre kvalité på sin ved än den andra, men kostar lite mer också. Inte mycket som skiljer. Men skulle jag köpa från "Gubben" så kostar det mig 1900 kr, och köper jag från "Killen" så kostar det 1950 kr, men då får jag även 5 extra säckar (40 l) och prisgaranti. Vilken leverantör hade ni valt?

Inga kommentarer: