torsdag 27 december 2012

Bluffmail hit och bluffmail dit.

Herregud vad de öser in just nu.
Hoppas bara folk är smarta nog att slänga bort de direkt.
Även jag har fått några såna dem senaste dagarna. Från min bank, på dålig svenska, haha.. som uppmanar mig att klicka på en länk nedanför då något försökt logga in på mitt konto och misslyckats och att jag även har fakturaproblem. Spännande.
Synd bara att vissa människor går på dessa bluffmail och blir av med sina pengar på kontot. Banken har ju flera gånger varnat om detta, så blir man osäker så är det bättre att ringa sin bank och fråga om mailet.

Jag och My fick en middagslur för en stund sen. Riktigt skönt var det. Tror jag fick hela 1½ timme.
Ja just ja, kapselmaskinen (Dolce Gusto) har både jag och andra testat på nu. Kaffet verkar vara en hit och chokladen smakar gott tycker jag. Men nu när jag skulle göra kaffe till mig själv så glömde jag självklart bort att stänga av maskinen, så den fyllde på koppen till bristningsgränsen.. man ska nämligen stänga av den själv vid en viss mängd för bästa smak (chokladen ska t ex fyllas på till 150 ml och kaffet vi har hemma till 180 ml).. så det rann över lite.. Lite segt att man måste hålla koll på den. Aja, bara att göra ett nytt försök och inte göra annat under tiden, det går ju så fort ändå.

Till nåt helt annat. Jag kan visst styra våran förstärkare genom mobilen, haha, bara att surfa in på en viss internetadress och sen kan jag höja/sänka volymen / byta källa på förstärkaren. Lite coolt.


Inga kommentarer: