tisdag 18 december 2012

Tomten i Finland.

Då har man plockat undan lite efter den här dagen också, och gubbens jävla pantflaskor som har han så jävla svårt att plocka undan. Känner mig som en jävla morsa till honom ibland alltså. Kul känsla.
Börjar gå i tankarna att om han inte kan plocka undan efter sig så ska han fan inte dricka skiten heller.

Till nåt roligare.
My har fått paket från tomten i Finland.. eller kanske inte riktigt så. Min kusin Heli har skickat ett litet mjukt paket till lilltjejen, spännande!
Hon kommer ha många fina paket under granen förutspår jag. Vill pynta granen nu men får snällt vänta tills gubben kommer hem eller imorrn. Blir ju till att möblera om och bära ner lite grejer och det har jag faktiskt ingen lust att göra själv.

På finska heter jultomten joulupukki.
Ska kolla vad jag kan hitta för käk i kylen/frysen. Blir ju inte till att äta med gubben då han just nu hjälper brorsan få hem ett gigantiskt kassaskåp. Fattar inte varför han gått och köpt ett sånt, även fast han förklarade det för mig. Kvinnor är från Venus och män från Mars. Man förstår sig inte på dom alla gånger.

Funderar även på att ta mitt pick och pack upp till vardagsrummet, blev påmind av Therese idag att jag sitter där allt för sällan.

Inga kommentarer: