söndag 30 december 2012

Utrensning.

Jag är allergisk mot katter, eller ja, pälsdjur allmänt, men mest mot katt och häst. Det har jag alltid varit.
Men när jag bodde hemma så hade vi katt. Likaså när jag bodde ihop med exet, då hade vi också katt.
Sen när jag bodde i Skarpnäck så hade jag katt ett tag. Så jag har alltid haft katter runt omkring mig och det har liksom fått min allergi att hålla sig i schack.
Så länge jag varit tillsammans med Björn har vi inte haft katt, han är tokigt allergisk däremot.
Men igår när jag var hos syrran och Micke så kände jag av allergin lite. I form av lite snorig och nysig.
Överkomligt liksom.

Men idag... idag kom utrensningen...!
Nyser som bara den och snorar rejält. Hoppas det går över om en stund, lite segt faktiskt.
Men det är spännande hur kroppen fungerar tycker jag faktiskt. Jag menar att om man blir utsatt för det man är allergisk mot (nu pratar vi inte om nötallergiker så klart!) så "tämjer" man allergin. Eller att allergin "vänjer" sig vid att du blir utsatt för det du inte tål...

Jag äter i alla fall frukost mellan snorningarna och resten av familjen tar ett bad. Hann leka lite paparazzi, hehe....


Inga kommentarer: