måndag 21 januari 2013

Dagen.

Vad har vi gjort i dag?
Inte ett piss!
Jag har varken haft energi eller lust att göra nåt.

I morgon däremot tänkte jag att vi ska gå i lite affärer.
Tänkte använda presentkortet jag fick av syrran och Micke i julklapp. Och så behöver jag ansiktscreme. Vill ha Lumenes C+ dagcreme. Hittade inte den igår när jag kikade på apoteket och Ica Maxi.
Skulle vilja handla massor men får som sagt snällt vänta på föräldrapenningen.

Apropå pengar.. ska ju betala Zandras syster en liten summa då jag paxade den andra biljetten till Pink i vår. Jag ska på konsert för första gången i mitt liv typ.. Jag har knappt varit på några.. jo, Winnerbäck med Björn då, men Pink är verkligen my cup of tea! Så det kommer nog bli askul. Dessutom är det lika kul som vanligt att vara med Zandra!


Så summan av kardemumman är egentligen att pengarna kommer gå åt lika fort som dom dyker upp på kontot tyvärr. Har lite mer som ska betalas. Som kameran till exempel. Den tog jag på avbetalning...
Lätt värt det.

Vad händer annars i veckan då?
Inte mycket än så länge..
Grannen messade mig för några timmar sen och frågade om vi ville komma över nån kväll och äta lite spansk mat med dem, och middag med trevligt folk tackar man ju självklart inte nej till. Ska kolla med Björn när det passar honom, enda dryga är att han har jouren denna vecka..

Eventuellt öppna förskolan på Onsdag i Fruängen. Vet inte vilken ÖF jag gillar bäst.. Älvsjö för att det är stort och rymligt, men där har jag å andra sidan inte lika bra kontakt med föräldrarna, i Fruängen har jag alltid nån att prata med åtminstone.

Torsdag ska jag lämna blod...

Fredag kommer Louise, Alex, Lillian, Fredrik och kanske Fredrik på middag och film. Får se vad vi hittar på för mat, 3D-film ska L&F fixa och nåt gott till efterrätt eller till filmen ska L&A fixa. Blir nog kanontrevligt.

Lördag, inget än så länge.

Och på Söndag kommer Therese hit och är barnvakt åt My så jag och Björn kan gå ut och äta lite. Eventuellt en bio också, beror på hur Björn gör med jouren (detta planerades för länge sen, så jouren tycker jag att han ska ta bort de timmarna vi är ensamma). Ser fram emot en kväll på tu man hand, inte ofta det händer i vårat liv nu för tiden, haha.

Oj vilket långt inlägg det blev. Aja, dags att sluta.
Ska gå och lägga täcke på Mysan så hon inte fryser.
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer: