lördag 19 januari 2013

Begravningen.

Dagen började med att min moster, hennes man, och mina två kusiner kom över på frukost. Sen bytte alla om här och så åkte vi till Bro. Jag fick en cd-skiva av min moster med bildspel på morbror och andra släktingar. Ska kolla igenom den nån dag.

Begravningen var fin. 
Många tårar fälldes kan jag lova. Jobbigast var att se Oliver och Wilma så ledsna, inte ens jag förlorade min morfar så tidigt. De fick tända ett varsitt ljus för honom och det var nog ett bra sätt att ta avsked på, ja, förutom begravningen allmänt då. My var jätteduktig också. Inget skrik eller gnäll. Dock fick hon några rån att äta på under ceremonin. Vi fick alla ta ett eget farväl av honom också, gå fram till kistan och lägga en ros där. Det kändes bra. Här kommer lite släktbilder..


 Morbror Tommi med mamma/mormor och My. Tarja och kusin Maxi.


 Mosters man Jussi, kusin Minna och moster. Minna, My och Kaija.


Jussi kan somna lite varstans han. Syrran oc My.


Jag och Oliver. 

My och Tarja, ett under att jag fick henne på bild (kameraskyggare kvinna får man lera efter)!
Efteråt bjöds det på smörgåstårta och fika på prästgården en bit bort, därefter åkte många av oss hem till Sami och Carola och där såg vi bland annat på en cd-skiva med bildspel som min moster gjort. Likadan skiva som jag fick hemma, hann dock inte se hela då man fick springa efter lillfisan. Sen behövde min moster och c/o åka hem då deras färja åkte på kvällen. Lite tråkigt. Men vi syns nog i sommar sen hoppas jag.
Och så bjöds det på lite whisky för att hedra Jussi lite, han älskade nämligen det.
Sen var vi tvungna att skynda oss hem då lillfisan var så trött då hon endast lyckades sova en halvtimme på hela dan..

Idag kommer morbror Tommi och hans fru Tarja över på middag innan de åker hem med båten ikväll. Så de åker först hem till syrran och Micke och fikar och därefter kommer hela gänget hit. Och kanske till och med brorsan.

Nu måste jag få i mig lite frukost!

Inga kommentarer: