söndag 20 januari 2013

D-vitamin.

Dessa droppar alltså. Jag måste verkligen ha flaskan framme för att komma ihåg att ge My hennes D-vitamin, och den ska hon få fram tills hon är 2 år! Nån annan som känner igen sig eller är det bara jag...?

Hmm, kameran hade hellre fokus på My än på flaskan, haha..
Gårdagen vart rätt lyckad också.
Middagen vart jättegod! Vi bjöd på helstekt lammytterfilé och fläskfilé med potatisgratäng, whiskysås och chévresås. Första gången jag slängde ihop en chévresås och den var jätteenkel ( ca 200 g chévreost som man mosade ner i 4 dl turkisk yoghurt, och i med lite citronsaft, flingsalt och peppar) att göra och svingod till lammet (som både Tommi och Tarja sa, haha). Björn är fan bra på sitt kött. Lamm blir det definitivt i det här hushållet igen!
Tyvärr blev det lite sent med middagen så vi hann aldrig bjuda Tommi och Tarja på kaffe och efterrätt, men det kommer fler tillfällen.

Vad händer i dag då? Jag vet inte riktigt än. Eventuellt middag med Jenny och Alex. 
Shit, tiden går fort alltså. Hon ska ju få sitt andra barn snart och denna gång är det kejsarsnitt, så datumet är redan planerat. Kommer nog bli fullt upp för henne med två små.
Jag har så svårt att tänka mig själv i den situationen, tror jag skulle slita håret av mig...!¨

Nu ska jag tanka hem några avsnitt av The Walking Dead. 
Ha en härlig Söndag!

Inga kommentarer: