söndag 22 april 2012

Tufft.

Igår var första gången My sov i sin spjälsäng hela natten. 
Vi kollade på "The three musketeers" och jag matade väl henne runt elva eller nåt sånt första gången på kvällen efter att hon hade somnat, sen hoppade vi i säng och under "natten" (vid halv två och halv fem) fick jag gå upp två gånger för att mata henne. Shit va tufft det var. Nåt fruktansvärt. 
Gjorde ju så i början, gick upp med henne ur sängen och ut i vardagsrummet, huvva, att jag orkade!
Dock var det grymt svårt att få henne att somna ikväll, och det pga av att vi inte var hemma den tiden då hon brukar somna, så det blev knas. Förstår mig på familjer som vill hem till en viss tid när det gäller barn och deras sovtider nu, man förstår det mer när man själv får uppleva det.

Nu är jag redigt trött men jag är glad för att Björn tog My i morse så jag fick två timmar extra att sova, riktigt skönt. Sen så har han tvättat kläder och ishockeyutrustning så det inte luktar apa i källarförrådet, så nu känns det bra att ha liggdelen där nere och kommande vecka blir det många promenader. 
Ska jag hoppa i säng strax, först ska jag bara berätta lite om dagen.


Var till Livgardet idag med Louise, Alex, hans pappa och vän. Vi kollade igenom stället dom ska gifta sig på, hur det såg ut och pratade om hur dem vill ha det på deras bröllopsdag, och det var skönt att höra lite om deras planer. Jag ska ju vara brudtärna och vill verkligen göra mitt yttersta för att Louise ska vara nöjd med hennes stora dag och se till så allt flyter på.
Sen åkte jag till gubbens jobb, dit brorsan och hans tjej kom. Han ska sälja både hoj och bil, så han tvättade hojen, tog några bilder och la upp annonser på Blocket. Lite trist att han ska sälja dom, men men.. Det var iaf kul att träffa honom en sväng! 

Näfan, nu ska jag nog hoppa i säng, ögonen går i kors...! Hoppas ni haft en trevlig helg!


Inga kommentarer: