fredag 13 april 2012

Getting a grip of it.

Nu ligger My i sin spjälsäng och sover. Kom igår kväll att tänka på att det är lite läskigt att lämna henne ensam i våran säng då den inte har kanter. Visst kan man barrikera lite men det känns ändå bättre att hon får ordentligt med skydd runt sig, och så är det självklart bra att hon lär sig sova lite mer i sin egen säng.
Jag kommer ju sen när hon blir hungrig igen att ta med henne till sängen igen då det är enklare att mata på så sätt, var ju dyngtrött förut när jag klev upp och satte mig här i vardagsrummet och ammade. Huvva. Man lever och lär. Och riktigt skönt är det att jag nu fattat att det går att lägga ifrån sig henne utan att hon får panik över att hon inte hittar tutten och ska snutta tills hon somnar...!


Nu ska jag fixa lite te och se på lite BB.

Inga kommentarer: