torsdag 29 november 2012

Glömde.

Snart ska vi iväg till Liljeholmen. Ska passa på att gå in på Hemtex, antar att alla centrum har just den affären och köpa julgardiner till köket. Får bli två kappor. Orka specialbeställa sånt.

Jag har hunnit paketera lite julklappar, eller rättare sagt dom jag köpt. Ska köpa fler julklappar, vad det blir får ni (vet att mina nära och kära läser min blogg) veta på självaste julafton.


Skorstensmännen (vad kallas dom som reparerar skorstenar!?!?) glömde att komma hit och kolla på skorstenen. Ringde dom och kollade vart snubben tagit vägen och han hade helt glömt bort det. Men han gav mig en offert via telefon, ja, en ungefärlig. Så dom kommer hit nästa Torsdag och tätar våran skorsten, sen ska vi kunna elda i den två dagar senare. Tyckte mig höra att vi skulle elda ordentligt två dar på raken också. Ska fråga när dem kommer hit.

Ser ni hennes små risgryn? Den högra syns mest. Det var inte lätt att få detta på bild må ni tro.
Nu ska vi göra oss i ordning och röra på oss. Ha en bra dag!

1 kommentar:

Camilla sa...

Åååh, vad duktig du är som redan har flera julklappar klara! Jag har några få klara, men inte på långa vägar att jag är färdig med inköpen. Vore skönt om man vore det...

Zumba var ju supersvårt, jag var stel som en pinne! Men man kanske 'mjuknar' efter några pass och kan få med sig höfterna?

Ser risgrynen skymta! :D