torsdag 22 november 2012

Billigt.

Just nu sover lillfisan och jag ska försöka hitta nåt i kylen som jag kan äta till lunch. Har precis beställt hem en mascara (ja det blev bara den då jag inte fått föräldrapenningen än) från Yves Rocher, för 66 kr. Man fick ju rabatt genom Hannah Graafs blogg, trevlarns!

Idag blev min vikt ifrågasatt för första gången på länge. Var ju till barnmorskan och ville få nya p-piller, och då ville tanten ta blodtryck på mig (vilket självklart var normalt och bra) och därefter tittade hon på mig och frågade hur mycket jag vägde. Ja, 79 kg väger jag just nu men går sakta men säkert neråt, sa jag. Varav hon tog fram det här jävla BMI:t som jag hatar och som inte riktigt stämmer in på mig. Det minns jag så väl att hon sa, hon som gjorde min hälsoundersökning för några år sen. Så hon sa att jag egentligen inte ska äta p-piller så jag ligger över gränsen på 30 i bmi. FUCK BMI säger jag bara. FUCK IT.
Dom hade tagit bort Mercilon som jag ätit i år och dar, då det visst.. framkallade blodproppar hos kvinnor som åt dom. Kul att höra sånt nu. Nåja, så jag fick nåt annat jag skulle testa, Jasminell...? Och bara i tre månader för att sen gå tillbaka till barnmorskan och bevisa att jag gått ner i vikt mer. Alltså, va sjukt det låter nu när jag skriver om det. Lite kränkande känns det nu i efterhand då jag alltid fått äta p-piller utan att nån gjort några anmärkningar på min vikt. Kärring.
Aja, en cellprovtagning med My ståendes på min mage gjorde jag också. Bra att ha det gjort.

Om två timmar ska vi till Handen för att hälsa på Linda och Nova. Har aldrig varit hemma hos dom, men det ska bli trevligt.
Och vid fem-tiden kommer Jenny och Noah över på lite middag. Har nog aldrig haft dom över här, förutom på festen då, men då var inte Noah här. Mycket roligare med gäster vid middagen, och Björn slutar tidigare också! Yaaay!

1 kommentar:

Therese sa...

Asså va??
Fan vilken sjuk barnmorska!
Vadå bevisa att du gått ner i vikt liksom??
Håller med, kränkande faktiskt!