söndag 21 mars 2010

Usch och fy och blä.


Idag har jag jobbat.
Dagen flöt på rätt bra men i slutet av dagen låg det stress och irritation i luften. Typ två timmar innan jag skulle sluta jobba. Lillkillens brorsa som varit ur fas ett tag nu bråkade en hel del med föräldrarna, jag försökte att prata om filmen vi såg på så att lillkillen inte behövde lyssna på bråket... Och den stressen och irritationen påverkade tydligen mig mer än vad jag trodde.
Brukarens pappa ringde mig för fem minuter sen och frågade ifall jag gett middagsmåltiden till lillkillen, men det hade jag helt missat.

Jag kom hem, klev innanför dörren, gick förbi kontoret/gästrummet och kände irritation direkt. Det där jävla kontoret/gästrummet. Vi har aldrig haft ordentlig ordning på det.
Jag har ju bett Björn fixa till där. Har bett honom ta ner bänken och vikterna han tränat med här hemma innan han skaffade gymkort, men icke. Bad honom även städa på bordet då han är expert på att stöka till där... Men icke. Nästa gång ska jag säga "fixa/städa idag/imorrn/Lördag" eller iaf nåt mer specifikt. Annars blir det aldrig gjort.
Så jag började med att plocka ur diskmaskinen, fylla på med disk, la i smutstvätt i tvättmaskinen och plockade upp kläder (som jag är expert på att slänga runt omkring mig) från golvet. Sen tog jag dom där jävla vikterna (vägde multum!!) och bänken och bar ner det till källarförrådet. Passade även på att städa det lilla förrådet vi har här hemma med massa grejer i... . Skönt att ha det gjort.

I veckan blir det mycket träning. Ska jobba tre tiotimmarsdagar och en kväll denna vecka. Och alla dessa dagar har jag tänkt att träna.
Imorrn, Tis- och Onsdag hade jag tänkt att bara köra konditionsträning. Och på Tors-, Fre- och Lördag jag hade tänkt köra kondition och träna musklerna enligt mitt program.
Mycket träning blir det. Men det känns bra. Lite jobbigt bara att träna efter dom långa dagarna. Det går nog bra.

1 kommentar:

C sa...

Uj..långa dagar måste jag säga. Förstår du blir trött :/