tisdag 9 mars 2010

Stor mage.

Ska börja med att säga att det är sjukt underbart väder ute idag. Fick riktiga vårkänslor när jag satt i bilen?! på väg hem från gymmet. Så vart och mysigt så man till och med kunde köra med rutan nere..

En möbel för mycket här i vardagsrummet, verktygslådan (träbordet) ska väl flyttas in till kontoret/gästrummet.

Igår hände det massor med skoj! På morgonen när jag vaknade var jag dock inte världens piggaste. Mamma kom hit och hälsade på mig och Hjördis. Hon gillade sitt barnbarn ;-), däremot blev hon skitäcklad av syrsorna och jag retades självklart lite med henne, sånt måste man ju få göra med mammor.
Efter att vi hade fikat klart kom Björn hem och kort därefter "Janne" som jag ringde till från en markisfirma. 4000:- kostar det för montering och markis och det får vi om tre veckor, riktigt bra pris. Då måste jag lägga upp en fin bild på markisfärgen vi valde :-D.
Efter att både markisgubben och morsan stuckit åkte jag och Björn en snabbis till IKEA. Vi va ju tvungna att köpa ett nytt ställe (byrån Malm) för Hjördis terrarium att stå på då den stod på tok för nära fönstret och värmen...!
Så nu står hon närmare sprithyllan, och fan om hon bytt ut vodkan mot vatten.
Efter att vi hade handlat åkte jag iväg och tränade. Dock blev det inte så mkt då jag inte va helt frisk.. En halvtimmes promenix på löpbandet.
Och det förstördes kort därefter efter att jag åkte hem till Zandra och åt hennes goda kanelbullar.. Mumma. Hennes mage har växt nå enormt och snart e det väl bara två veckor kvar innan Meya ska komma till världen. Va skoj!

Ojoj, detta blir ett långt inlägg. Idag har jag oxå tränat, dock inte efter mitt vanliga träningsprogram utan lite fritt.
Det blev en halvtimmes promenad på löpbandet och 15 minuter på crosstrainern (det va grymt jobbigt med tanke på att astman satt igång) och så tränade jag lite muskler på kroppen, men bara lite.

Nu pratade jag precis med Louise och ska åka ut till Akalla efter att jag tagit mig en dusch och blivit fräsch och ren! Och efter att jag varit hemma hos henne en stund drar jag iväg och jobbar.....

1 kommentar:

Camilla sa...

Oj vilken stor mage! Men vad mysigt med bebis på g! Skulle vilja ha en till känner jag...galenskap, hahah