tisdag 2 mars 2010

Träningsdag 2 v.9 avklarad

Idag bidde det inte så mycket träning på gymmet.
Först solade jag i en kvart och sen gick jag i rask takt på löpbandet i 30 minuter.
Lyckades få en hel del motion på jobbet idag. Vi gick ut en sväng och det va fanimej svettigt att köra runt honom i rullen ner till centrum...! Kändes dessutom i handlederna efteråt, not so skönt.

Likos selen is good shit for the back. + lift såklart!

Har precis suttit och pratat lite med min karl om hur jag ska göra v. 14... Familjen har frågat ifall jag inte kan åka med dom till fjällen i några dagar, och idag sa mamman att dom kanske ska hyra stuga i Norrland och att jag och Henrik får ta varsin vecka.
Min första känsla är nej. Min andra känsla är att jag får dåligt samvete.
Men jag vet inte hur jag ska göra. Hemma och främst i skolan använder vi väldigt mycket lift med sele, och det är underbart för ryggen då man inte behöver göra dumma lyft. Men när man ska iväg nånstans så blir det enbart lyft. Inget är handikappanpassat och som sagt väger han ca 40 kg och är 143 cm lång. Det är ju fan en del att bära på, speciellt när man blir motarbetad med varenda rörelse.
Så jag vet inte riktigt. Visst är det kul att komma iväg från Sthlm och vara med honom när han göra andra grejer än sitter vid tv-spelet eller leksakerna. Men, jag tänker ju så jävla mkt på ryggen. Det är så många som klagat och skällt på mig och kollegan i skolan när vi lyft honom rakt av, även sjukgymnasten och terapeuten.
What to do? What to do?

2 kommentarer:

Friskriven sa...

Låter ju mer än lovligt fräckt att de inte tar med mobillift. Jag skulle TOTALVÄGRA, kan jag säga dig. Stå på dig.

Ingen tackar dig om tio år, för en kass rygg.

Camilla sa...

Kan du inte säga som det är till dem, att du gärna skulle vilja men att du inte tror att din rygg orkar med att lyfta honom i en hel vecka? Det kan inte lösas på något sätt?

Låter ju kul annars, få åka iväg och göra något annorlunda :D

Trist du missar DH! Fast när går repriserna? Då kanske du kan se? :)