tisdag 27 januari 2015

Tränad.

Nu är man mätt och belåten. Lunchen blev så rolig som en halv burk av Soldatens ärtsoppa, med lite extra senap i. Gott och enkelt. Precis vad jag behöver till lunch.

Jag har fått träna i dag. Mamma kom som sagt hit och passade både lill- och storskrutt. Det blev bara 20 minuter cardio och därefter fokus på ben/rumpa och axlar. Ska försöka hitta lite nya övningar istället för att köra dem man alltid kör på gymmet, kroppen vänjer ju sig till slut.
Skönt var det att komma iväg. Försöker dock hålla mig till en timme så mamma slipper vara ensam så länge med barnen, inte för att jag inte tror hon klarar sig, för det fixar hon galant, men i natt hade hon visst inte fått så mycket sömn och ändå orkade hon hit för att passa två små busar. Bästa mamma/mormor.

I dag är det vägningsdag och resultatet blev 68,9 kg (-1,1 kg). OM det nu stämmer. Vågen visade olika TRE gånger. WTF!? Nåja, jag tror på det förstnämnda, hehe.. det som lät bäst, hahha... Får se hur det ser ut om en vecka igen....



I eftermiddag ska vi försöka baka då.. hoppas på att lilleman är någorlunda nöjd och inte allt för skrikig när alla steg i receptet ska följas. Men det ska bli intressant med Nutellabullar ;-).

Inga kommentarer: