fredag 2 januari 2015

Besökens dag.

Den andra Januari 2015. En blåsig men bra dag. 
Vi började dagen med att åka till Ica Kvantum och inhandla det som fattades till dagens lunch och middag + lite annat. Därefter kom Kicki och Isabella på besök och då kunde vi bjuda på lite pannkakor. I och med att jag börjat med viktväktarna igen får jag tänka lite på vad jag stoppar i mig, så till lunch blev det en shake och en pannkaka. Vi har ju sån lyx här hemma att vi får äpplemos av Björns föräldrar, bästa pannkakspålägget! Tjejerna lekte en stund och sen fick de se på lite film medan jag och Kicki fikade på nedervåningen.

Nu sover Mysan och Loui ligger här och sprattlar bredvid mig. Det är nog inte så långt kvar tills han börjar vända och ha sig, hitintills har han varit nöjd liggandes på rygg... just nu körde han lite situps dessutom, hehe. Jag ser för övrigt på "Tre män och en liten tjej", en gammal klassiker från 1990.

Om några timmar kommer Björns syskon hit, då blir det lite nudelwok till middag, hittade ett enkelt recept på Viktväktarnas hemsida. ÄLSKAR enkla recept. När Björn kommer hem sen ska jag skynda mig till centrumets jourlivs och hämta ut Louis overall, sista dagen i dag, annars skickas den tillbaka!

bild lånad från viktvaktarna.se
Nä, nu får det visst vara färdigbloggat för denna gång, om Loui får bestämma!

Inga kommentarer: