måndag 26 januari 2015

Ny vecka, nya träningsmöjligheter.

Då var Måndagen här igen då.
My blir hemma då hon fortfarande har feber. Jag fick kämpa i henne febernedsättande, suppositorier eller Alvedon i munnen, pest eller kolera för My liksom.
Så detta blir en lugn dag med andra ord.

Jag åt en lite snålare frukost än vanligt för en stund sen. Tur frukt är 0 propoints.
Tror inte det kommer bli nån jätteutmaning att leva 7 pp snålare. Jag har ju mina shakes till lunch som räddar mig. Däremot blir det lite knepigare sen när jag slutar amma helt... då ska man överleva dagligen på endast 26 pp! Hur får man det att fungera? Inget extra där inte.. snål frukost, snål lunch och en inte alltför fet middag.. Huvva huvva. Men det går nog bra!

Jag ska ju ge mig fan på att försöka komma till gymmet två gånger i veckan nu också. Mamma är så go' och hjälper till en dag i veckan. I morgon morgon/förmiddag kommer hon över och passar Loui. Kanske även My.. Sen ska jag träna antingen Ons- eller Torsdag kväll, helt beroende på Björn har sin träning/match. Jag är så nöjd att jag kommer iväg 2 dagar. SÅ NÖJD.



Nu håller vi tummarna för att My's feber försvinner tills i kväll. Har hon febern kvar än i morgon så ringer jag sjukvårdsrådgivningen. Än så länge får jag i henne vätska och det är ju A och O när man har feber, i alla fall för mig. Kissar barnet så är det ok fortfarande. Aptiten kan man ju inte ropa hej för direkt. Lilla skruttan då, hoppas du blir frisk snart.

Inga kommentarer: