söndag 18 januari 2015

När ska man få sova en hel natt igen?

Sitter här i soffan i vardagsrummet och ställer mig den frågan. När kommer det natten? Saknar att få sova en hel natt i följd. Tyvärr tror jag att den natten kommer dröja. Och när den dagen väl kommer, kommer man hoppa ur sängen i ren panik in i lillemans rum för att se så han andas! Det är i alla fall inte långt kvar tills Loui blir sex månader, och oftast sker plötslig spädbarnsdöd innan sex månaders ålder. Skönt det i alla fall.

Det kurrar i magen nu, så det är dags för frukost om en stund. Tror det får bli lite müsli med fil och knäckebröd till frukost. Dem senaste dagarna har det blivit Start! med fil, börjar trötta på det nu.
Och i dag får det bli en shake till lunch vilket jag skippat dem två senaste dagarna. E ju vägningsdag om två dygn, så jag får se till spara lite av min veckobonus om sötsuget blir för stort innan Tisdagen.

Nu ska jag ta lilleman innan han startar en hel orkester här hemma.

1 kommentar:

Camilla sa...

Jadu, en hel natts sömn vore nånting....*mörkaringarunderögonen*