söndag 18 januari 2015

Ingen-rulla-på-tummarna-vecka.

Lilleman har inte riktigt kommit till ro i kväll, han somnade för nån timme sen och har sedan dess gnällt till några gånger för att sedan somna om igen, liksom nu. Några gnäll och sedan är det tyst.

Det har varit en bra dag för övrigt. My har haft bamsegympa och fick därmed springa av sig en massa energi och vara duktig och lyssna på ledarna. Så, bamsegympan är alltså bra för både koncentrationen och fysiken. Därefter åkte vi hem till Daniel (My's gudfar) och hjälpte honom få bukt på en knepig hatthylla. Väl där fick Björn joursamtal och åkte iväg på jobb varav jag, My och Loui hängde med Daniel en stund till. Sen åkte vi hemåt, Björn och My hoppade av hemma medan jag och Loui åkte till affären och handlade lite middag till kvällen och även inför morgondagen.

Mamma och Jenni kom över en stund senare för lite häng och även Plaifon och Natti (granne med dotter). Så vi vuxna satt och tjattrade massor medan kidsen lekte tillsammans. Dock blev det lite för mycket av det goda för Mysans del, speciellt då hon ätit lite halvdåligt under dagen och inte fått till nån vila, så då fick man att göra med en trött och grinig tjej.. mindre kul.. nåja, så kan det vara..

Planer för veckan då?

Måndag - träna på gymmet, mamma ställer upp som barnvakt till Loui, jippi! På eftermiddagen kommer Plaifon, Natti och Maggie över och leker en stund.
Tisdag - Fika hos Vendela på förmiddagen. Ev. finska ö.f om jag känner att jag orkar själv..
Onsdag - Jenni kommer över på kvällen och hänger med oss medan Björn jobbar över och därefter har match i hockeybockey med Daniel.
Torsdag - Tandläkare för min del, evigheter sen sist jag var där, lite väl nojig för domen... :-(
Fredag - My hemma från dagis som vanligt, får se vad vi hittar på.
Lördag - Träffa Therese på förmiddagen och åka till nåt lekland med henne, Anton (hennes systerson) och My. Därefter kommer Jenny med familj över på middag.
Söndag - Bamsegympa. Därefter träffa brukaren för att berätta att jag ska sluta hos honom.

Sötsug i kväll igen för övrigt. MEN, jag har stått emot skiten dem senaste kvällarna och det ska jag lyckas med även i kväll! I shall overcome.

Bjuder på mig själv lite, hur snygg kan man bli liksom?!

Pigg mamma AB.
Alltså, är man snygg eller snygg?! Syrran tar ju helt klart dem bästa bilderna, hahaha..

Inga kommentarer: