torsdag 8 januari 2015

"Fixandet".

Några av er kanske har undrat vad jag "fixade" med förut, liksom ändringen som kommer ske 2015 som jag skrev om på nyårsresumén. 

Jo, då ska jag berätta att jag ska säga upp mig hos min brukare. Jag har arbetat med honom sen han var 7 år och känner nu att det är dags att gå vidare. Egentligen borde jag gått vidare för flera år sen men det har varit bekvämt att arbeta på samma ställe då man trivts rätt bra med både honom och hans familj.


Men liten börjar bli stor. Eller rättare sagt, han är stor nu. Snart hela 16 år. Jag har varit med länge och hjälp honom i hans vardag men nu är det dags för mig att gå vidare. 
Ska faktiskt försöka få in foten i handels och därmed in till detaljhandeln. Inredning och teknik ligger mig varmt om hjärtat. Det man tycker är kul lär man sig fortare om dessutom. Extra på helger och kvällar och därefter kanske jag kan få in en liten fot nånstans och eventuellt få heltid. GÄRNA till Augusti då Loui ska börja på dagis (tidigt, jag vet, men vi får inte föräldradagarna att räcka till tills nästa år, och det är bättre att få in honom i Augusti än nån annan månad). Hoppas lilleman har börjat gå tills dess!

Så.. nu ska jag kolla lite jobb på ams.se. Wish me luck.

Inga kommentarer: