torsdag 10 april 2014

Torsdagsfix.

Sitter här i soffan och ser på ännu ett avsnitt av LOST.
Avsnitt fem på första säsongen. Alltså, jag gillar ju serien, fattar inte riktigt varför jag slutade se på den mitt i allt.

Maria har varit här och fikat och jag har fixat och donat lite sen dess. En tvättmaskin är igångsatt och jag har städat och gjort i ordning lite på kontoret. Lite ordning på kaoset.
Nu kan man i alla fall komma in där igen och skrivbordet är tomt nu efter berget av allt möjligt.
Sen tänkte jag gå iväg till sopsorteringen och slänga papper och kartong. Jag har inte kommit så långt i källsorteringen än, har ju ambitioner på att sortera plast och metall också, men det får bli så snart jag vet var jag ska ställa allt, plast tar ju en hel del plats och det måste jag hitta nånstans här hemma. Små rum = ont om plats.

Sen ska jag laga lite middag, ikväll blir det nån köttsoppa jag hittat recept på via Google. Frågan är bara om jag ska göra i ordning allt innan jag hämtar My, sen kan jag slänga ner allt i grytan när vi kommer hem, lillfisan har ju ändå börjat vara uppe lite längre på kvällarna, så maten är ingen superbrådis med.. Det ska visst koka en stund.. och nu funderar jag på om jag inte ska göra kalops istället, det är ju nåt väldigt gott. Dock ska köttet koka ganska så lång tid... kanske ska börja redan nu?
Måste bara se klart LOST :-).

Inga kommentarer: