lördag 26 april 2014

Hänt i dagarna.

Hoppsan, här har det minsann inte bloggats varje dag..
I dag är det Lördag som ni redan vet och jag har precis ätit lunch medan My sussar sött.
Sitter och kollar på första avsnittet på säsong 3 av LOST. Även fast det är 24 avsnitt på varje säsong så lyckas man ju plöja igenom skiten rätt fort ändå. Det var nånstans här som jag slutade titta på serien för flera år sen..

Skönt soffhäng i morse.
Gjorde hemmagjorda köttbullar till lunch i dag efter att ha fått lite smisk på fingrarna av Therese som faktiskt säger precis som det är, "gör egna köttbullar och slipp alla dåliga tillsatser", so I did.
Underbara grannen har sytt ett babynest till bebis :-). SÅ snällt!
Grillning i går. MUMS!
Nöjd tjej som fick glass efter gårdagens middag! Kladdig? Javisst!
Ja, vad har hänt dagarna då jag inte bloggat (se ovan)? Jo, jag har träffat Lillian i Handen och fikat lite, syrran och mamma har varit här och hälsat på och lekt med Mysan, fika med grannarna ute i solen så man nästan bränt sig och så var jag ju hos barnmorskan i går också. Har ju inte ätit så bra den här veckan må jag säga.. och det visade sig på proverna. Dåligt järnvärde, så jag får börja knapra järntabletter i alla fall varannan dag. Och sen så hade jag ganska så högt blodsocker också, så tydligen måste jag göra en s k glukosbelasning för att se att jag inte ligger i riskzonen för graviddiabetes.... DRYGT. Ska till vårdcentralen nästa vecka och där ska jag vänta i två jävla timmar på att de ska ta proverna... bättre saker hade man kunnat ha för sig.... Så det är jag väldigt bitter över men jag har ju bara mig själv att skylla då jag ätit så dåligt på sistone.

På förmiddagen var vi till Björns jobb och hämtade lite prylar som han haft ståendes där, så nu blir det till att fylla garaget här hemma med skiten istället... och flytta på BMWn som står där och samlar damm som Björn så småningom kan göra i ordning och sen sälja.
I eftermiddag ska vi till Stackenparken, där är det vårfest i dag. Nina och Melissa kommer över sen också, så det är skoj :-). Finns hoppslott, ponnyridning, ansiktsmålning och en massa annat skoj där.

Nu ska jag ringa Björn och kolla vad han gör och om han behöver hjälp.

3 kommentarer:

therese sa...

Åh vad duktig du är! Alldeles egna köttbullar UTAN tillsatser och utan E-ämnen! Bra jobbat gumman. Mycket godare är det också, och man håller sig mätt längre ;)
Ha en superhärlig kväll nu!
POK

Camilla sa...

Gjorde också glukosbelastning, var något segt att bara sitta där och vänta. Men ett tips, be dem ha det du ska dricka i kylen så det är kallt när du ska dricka det. Sen ser du till att vara törstig när du kommer dit, då sveper du drickan utan problem! :)

Camilla sa...

Näe, det var ingen liter jag drack. Max 33 cl som jag minns det :) Tyckte själv den var god, för jag var törstig så in i vassen och den manliga sköterskan hade kylt den. Han sa att många tyckte den var lättare att dricka då. Men visst, sista klunkarna var ju sisådär då det var så sött. Men inte alls så hemskt som många sagt att de tyckt att den smakar.