söndag 6 april 2014

Söndagstrött.

I dag är det Söndag och jag är tröttare än tröttast. Björn är iväg i dag igen på andra "äventyr", i dag står han vid Stora Mossen och skiftar och säljer däck. Får se när han dyker upp sen. I går var han bort i sex timmar. Det är fan lite tufft att ha med en liten energiknippe att göra med alldeles själv emellanåt. Nu på förmiddagen blev det bad och den gjorde vi pannkakssmet tillsammans, därefter ville hon gå ut men jag släppte inte iväg henne då klockan redan var så mycket och då man har svårt att få in henne utan bråk och tårar. SÅ, nu ligger hon och sover i sin säng, PRECIS det hon behövde.



Gårdagen var trevlig. Vi var på kalas hos Nils, My var återigen superduktig med att lämna ifrån sig paketet som var till honom, har fått för mig att barn har svårt att ge paket till andra, de vill gärna behålla dem själv. Nu vet iofs inte My vad hon har gett i present då jag handlat paketen medan hon varit på dagis, så det kanske gör skillnad? Men men, roligt hade vi, och som vanligt fick man jaga henne emellanåt så hon inte stack iväg helt (hon sprang ut på innergården som leder in i skogen).
Efter presentöppning, sång  och tårta begav vi oss till Kungens kurva. Vi hade tänkt handla på Toys'r'us men de stängde precis när vi kom dit, så vi ska försöka ta oss iväg i dag istället. My ska faktiskt få ett litet paket då hon varit så duktig på alla kalas på sistone känner vi.
Aja, det blev Ica Kvantum och lite mat då det ekade tomt i kyl och frys.

Efter att My gått och lagt sig och vi hade fått i oss lite middag så hörde vi att lillfisan inte alls hade somnat. Sprang ner och lade mig bredvid henne i sängen men det var bara att ge upp då hon helt plötsligt hade piggnat till helt. Så hon kom upp och röjde som fan i soffan med oss i en timme eller så innan hon till slut vart supertrött och ville gå och lägga sig igen. Det var rätt mysigt faktiskt.

Nu ska jag försöka ladda batterierna lite innan jag ska väcka My, dock inte riktigt än. Fick sovmorgon i dag då Björn tog Mysan men det blev bara fel istället. Vart mer trött. Knas.

Inga kommentarer: