lördag 31 december 2011

Tuttsprut.

Alltså, va roligt man kan ha åt sin dotters grimaser/ansiktsuttryck/kroppsställningar/rörelser ibland!
Jag och Björn har garvat en hel del idag.. Eller ja, på sistone över huvudtaget!
Nyss ammade jag henne och i slutet började det göra ont på bröstvårtan då hon fått nå konstigt grepp, så jag tänkte att jag skulle pressa fram nån droppe mjölk och smörja in bröstvårtan med det (bröstmjölk is the healing shit) och då kom det istället ett sprut, haha.. Björn ryckte till och fattade inte vad som hänt men vi skrattade lite åt det sen, haha.

Vår lilla älskling <3

Kort därefter kräks hon på mig när jag försökt rapa henne lite lugnt och när jag torkat bort det lilla kräks som kommit upp och hon ligger i mina armar så får vi skratta lite igen, hon såg typ fisförnäm ut efter att ha kräkts på mig, haha..

Nu ska vi se om jag ska dra till sovrummet.
Inatt sov jag och prinsessan i soffan. Jag ville inte störa Björn då han skulle upp tidigt (trodde jag, men han hade visst sovmorgon), och så känns det bättre att vara vaken i vardagsrummet om man behöver amma en stund och/eller trösta lilltjejen när hon har magknip. Bara o sätta på datorn eller tv:n så man piggnar till lite och slipper gamnacken. Tycker mao att det är mycket jobbigare att amma i sovrummet än i vardagsrummet.

Inga kommentarer: