onsdag 28 december 2011

Bvc + framtidspengar

Idag var vi till bvc och fick den braiga nyheten att hon går upp i vikt som hon ska, 3120 gram vägde hon! Så hon har passerat sin vikt med 80 gram nu. Najs!

Har även öppnat sparkonto till fröken. Det kommer dras av 100:- från mitt konto och 200:- från Björns. Och med räntan så kommer det när hon är 18 år finnas ca 65 000:- på det kontot. En bra start på vuxenlivet. Själv hade man aldrig nåt sparkonto så det här är nåt man verkligen vill kunna ge sitt barn.




Sen köpte vi Sempers magdroppar då frökens mage har krånglat dom senaste kvällarna/nätterna (säkert mitt fel då jag vräkt i mig choklad, men ändå).

Nu ska jag äta god middag som älskling lagat. OCH med hjälp av Philips airfryer. Ser rätt smarrigt ut va?




1 kommentar:

Camilla sa...

Inte fel :) Vi sparar oxå, vi lägger undan barnbidraget varje månad på ett särskilt konto. Men vi kommer inte ge honom pengarna förrän han är mogen för det. Vi vägrar se att han drar till Goa med polarna och festar bort pengarna på 1 månad. Nej, de pengarna ska gå till nåt vettigt. Tex handpenning till en lägenhet och lite möbler eller bil. Typ nåt sånt :)

Själv hade jag 300 på sparkontot när jag flyttade hemifrån, det kom jag inte så långt på :/