söndag 4 december 2011

Kungsträdgårdens och Gamla stans julmarknad.

Vi gick på båda idag. Fast det är inte samma mysiga känsla som när snön finns på marken, men men..
Först åkte vi till Kungsan och där såg det jättemysigt ut med skridskoåkning, gud vad avundsjuk jag blev på dom som får åka..
Sen knatade vi runt där bland stugorna och jag hittade ett par riktigt sköna skinnvantar att ha på mig sen när det blir kallare, och speciellt sen på barnvagnspromenaderna.
Ska iofs försöka hitta en ny mössa och öronmuffar också, man vill ju kunna ha håret uppsatt och ha varma öron ändå utan att mössan ser helt knasig ut pga tofsen. Vi höll på att köpa vantar och tofflor till snuttuplutt också men kom på att det nog inte kommer behövas ändå med alla overaller och åkpåsar man kommer använda sen. Men dom va riktigt söta!

Sen i Gamla stan köpte vi en julgranskula, vi sa det förra året att vi ska köpa en ny "speciell" varje år, den va jättefin. Och så köpte vi lite korvar som jag ställde in i frysen.
Det bidde älg, hjort ocFeth vildsvin. Ska bli spännande att smaka på sen!

Och nu sitter jag här i sängen medan gubben min sover en stund innan han ska iväg och spela ishockeymatch. Vi hade lite adventsfika innan han somnade också, myspys!

Åh, och så köpte vi en mistel!
Den står nu i hallen och nu blir det extra mycket pussande här hemma, inte för att vi e dåliga på sånt men.



Har kommit på en sak också, snuttiplutt vaknar när jag dricker te.
Mycket bök i magen blir det då och jag tycker fortfarande att det är tokigt mysigt. Kärlek.

Inga kommentarer: