måndag 9 juli 2012

Vecka 28 (långt inlägg!).

Happ, här sitter man och leker zombie. Passade på att sova efter att My somnade, men sov hon länge. Nopes. En halvtimmes sömn blev det, för hennes del. Jag fick kanske 20 minuter.. Blä.

Nu ligger hon i sängen och härjar. Jag hoppas väl på att hon ska somna om men det händer väl bara i mina drömmar. Hon har tendens att rulla runt till mage och sen vakna pga det, även på nätterna. Smått jobbigt.
Men men, man kan ju hoppas på att det blir bättre. Jag har börjat trappa ner ännu mer på amningen nu. Vi ger henne mat och välling på dagarna och även lite bröst än så länge, och på kvällen innan läggdags brukar det bli gröt eller välling, beroende på hur trött hon är..
Då satt hon här på sin lekmatta i vardagsrummet igen. Får se hur lång tid det tar innan hon blir grinig igen. Vi gick alltså upp halv fu**ing fem.

Jahopp, denna vecka bjuder på en hel del trevligheter.
Louise och Alex ska gifta sig på Lördag och innan dess ska vi (den blivande bruden och brudtärnorna) fixa till naglarna och håret så man blir fin till den stora dagen. Vill ju se så fin ut som möjligt när man står där bredvid henne. Jag som dessutom aldrig brukar fixa till håret (antingen uppsatt eller utsläppt om ni inte redan märkt det, haha) ska få lite hollywoodlockar hos frisören, hoppas jag.
Så på Lördag innan bröllopet skyndar jag mig till frissan, sen hämtar jag bröllopstårtan och därefter skynda jag mig till Bro. 
På Torsdag ska naglarna fixas. 
På Onsdag ska vi till bvc och väga och mäta lilltjejen, får se vad dem säger. Har iaf varit duktig och hällt i raps/matolja i hennes mat vid varje måltid dom senaste två veckorna, och det känns som att hon gått upp i vikt. Resten av tiden under veckan blir det packning, packning och återigen packning. Ska börja packa lite om en stund, hoppas dock lite på att My somnar innan dess så man kan göra det i lugn och ro.
Vi har ju bara dessa fem vardagar på oss att packa ner det mesta... På Söndag ska vi ju flytta ut grejer härifrån till Shurgard. Vi lämnar dock kvar våran säng (madrassen bara), My's spjälsäng, barstolarna och en tv då vi stannar här i några dagar till innan vi flyttar till Björns föräldrar.

Oroar mig lite för detta.. Självklart fick jag skavsår i Lördags när jag hade på mig ballerinaskorna när vi skulle ut på krogen.. Gick från Götgatsbacken till Patricia, det är inte ens nån lång väg!! Jävla skitfötter som är så känsliga.
Babben Larsson är med på Nyhetsmorgon, måste säga att jag driggar henne stenhårt. Hon är ju verkligen Sveriges roligaste kvinna! Nu ska jag slappa vidare lite innan packningen.

Inga kommentarer: