söndag 28 april 2013

TBE.

Gårdagen var väldigt trevlig. Vi var till Stackenparken en sväng, tråkigt nog hade de precis slutat med ponnyridningen, nåt jag tror My hade gillat. Vi pratade lite med grannarna som var där med sin son, sen köpte vi popcorn och kollade på brandbilen som stod där (var nog mest mamma som ville spana in brandmännen, haha). Vi blev inte så långvariga men passade ändå på att vaccinera oss mot TBE alla tre. Jag och My ska vaccinera om oss inom 1-3 månader så det håller i nåt/några år.



Sen åkte vi till Björns jobb där vi fick Volvon såld. Det fanns två köpare på plats. Den första ville tänka lite till och den andra försökte få ner priset med 2000:-, varav Björn ringde den första köparen och frågade om han ville köpa bilen 1000:- spänn billigare, vilket han ville. Så 16 000:- fick vi för bilen ändå. Ganska så bra.

Me as le grillmeister, snodde bilden från Therese blogg.
Sen åkte vi hem och kort därefter kom Therese och Rebecca. Vi satt och pratade ute i solen och sen satte jag igång grillen, det vart fan riktigt bra glöd, vilket jag inte trodde då det brann så dåligt mot slutet. Men vi grillade i alla fall entrecôte och kycklingspett, glömde som vanligt att blöta ner spetten..... Och sen så var entrecôten knappt genomstekt, haha, så kan det gå när Carita är grillmeister!

När Björn bäddade sängen rent passade han och My att busa i sängen, fasiken så underbart skratt våran lilla tjej har, man blir ju så glad själv när man hör henne skratta!


När My sen somnade vid halv nio så satt vi uppe och pratade och drack lite vin. Väldans trevligt. Men till slut satt alla och gäspade, helt otroligt va trött man kan vara så tidigt. Lite trist faktiskt, men det är svårt att vara pigg på kvällarna när man går upp så tidigt och håller igång hela dagen. That's the life with children.


Idag har vi lite annat planerat. Jag ska på Söndagsbrunch hos Erica vid 13, men innan det tänkte jag att vi kanske kunde åka iväg och köpa utemöbler till framsidan, så man kan äta ute när man grillar, eller i annat fall också. Att vara ute är ju superbra. Sen borde vi köpa en grind när vi ändå kommer ha släpet med oss. Just nu har vi ju soptunnan och en pulka som provisorisk lösning och sen funkar inte så bra...!

Långt inlägg AB. Aja, men mitt liv är ju så fruktansvärt intressant så ni blir väl glada när jag skriver mycket förstår jag ;-).

Inga kommentarer: