tisdag 30 april 2013

SUCK.

Alltid är det nåt. 
Kollade precis mailen och de ska självklart ha städdag den helgen då Zandra är i Stockholm. Frågan är förstås vad vi ska göra på Lördag och hur mycket tant vill hänga med oss, men jag tänker då inte städa just den dagen om hon vill hitta på nåt.
Sen så bökar ett bolag med min brukare. Det var en snubbe som kom och fixade lite med permon men var så snabb så Micke inte hann fråga honom om hur man gör för att höja fotplattan då det uppenbarligen fattar några skruvar just nu. Men då skulle arbetsterapeuten kopplas in för att skicka in en arbetsorder och SEN kunde de komma och fixa det som behövde fixas... som snubben igår sa från elektrodressföretaget, i Sverige ska det skrivas så jävla mycket papper och skit så det tar mer tid än att laga det som behöver lagas.... SUCK.

För övrigt var det en intressant utbildning glömde jag säga. Vi fick utbildning i hur vi ska göra med en TENS-apparat som kan hämma brukarens spastisitet. Hoppas det fungerar och att det faktiskt görs dem tre gångerna i veckan som det ska göras.

Har precis skaffat mobilt bankID också. Var ju inte det enklaste må jag säga, dåliga instruktioner på Swedbank tycker jag. Väldigt bra att kunna betala räkningarna med luren istället för att behöva ha dosan med sig. Förvisso ska man ha räkningarna med sig också om man ska iväg nånstans.. blir dock lite svårt om man inte har räkningen framför sig...

My sover än men borde vakna när som, 2½ har hon sovit nu. Duktig flicka. Aja, börjar bli dags att få lite mat i magen snart. Får se vad frysen har att erbjuda.

Inga kommentarer: