söndag 25 september 2011

Magtafs.


Jag kom att tänka på det här nu när jag va inne på Familjeliv.

Det här med att känna, eller som jag kallar det, "tafsa" på gravidmagar..
Konstigt fenomen det där. Jag har nog aldrig varit den som gått fram och tafsat. Och har jag velat känna på en gravidmage har jag alltid frågat.
Men jag har lite svårt för dom som bara kommer och tafsar. Och främst folk man inte känner, typ på jobbet eller folk som knappt ens räknas som ens bekanta.
Men å andra sidan har jag väl lite svårt för vem som än "kelar" med magen förutom min karl (har ju alltid haft lite mage och det har väl alltid varit mitt värsta komplex). Det känns mest naturligt att han känner på den med tanke på att det är han och jag som skapat det som finns i magen och som ska ut inom en snar framtid. Jag kan säga till själv när jag vill att folk ska känna på magen, tycker det kan få vara på den gravidas villkor.

Kalla mig känslig med this is how I feel.

Inga kommentarer: